Zmeny životného štýlu

Hmotnosť a strava

Hmotnosť a strava

Hmotnosť a strava

Ak trpíte reumatickým ochorením, udržiavanie zdravej hmotnosti je veľmi dôležité, aby ste nadmerne nezaťažovali kĺby.

Najlepším spôsobom, ako si udržať zdravú hmotnosť je vyvážená strava.

Zhruba dve tretiny Vašej stravy by sa mali skladať z ovocia, zeleniny a celozrnných výrobkov. Zvyšná tretina by mala obsahovať nízkotučné mliečne výrobky a chudé mäso ako zdroj bielkovín.

Porozprávajte sa so svojím lekárom o kontrole Vašej hmotnosti
a o tom, ako by Vás mohol podporiť, ak potrebujete schudnúť.

Cvičenie

Cvičenie

Cvičenie

Mnoho ľudí s reumatickým ochorením uprednostňuje cvičenie vo vode, pretože voda nadľahčuje kĺby. Kurzy akvaaerobiku a plávanie sú skvelou možnosťou si tieto formy cvičenia vyskúšať. Ak neviete plávať- nikdy nie je neskoro naučiť sa to!

Jóga, pilates, cyklistika a chôdza sú tiež vhodné druhy pohybu aj pre ľudí s reumatickým ochorením. Dôležité je postupovať pomaly
a venovať sa cvičeniu pravidelne, no s mierou.

Cvičenie má množstvo výhod: zlepšuje spánok, znižuje bolesť, stuhnutosť a úzkosť, môže pomôcť urýchliť zotavenie po vzplanutí ochorenia. Cvičenie je tiež jedným z hlavných spôsobov, ako si môžete udržať zdravú hmotnosť. Váš lekár Vám poskytne rady ako cvičiť, ktoré Vám pomôžu pri pohybe.

Prestaňte fajčiť

Fajčenie môže Vaše ochorenie ešte zhoršiť, preto sa odporúča prestať s ním. Váš lekár Vám bude vedieť poradiť a dá Vám kontakt na odborníkov, ktorí Vám pomôžu pri odvykaní od fajčenia.


SK-N-DA-RH-2100031 - Dátum prípravy: December 2021