Duševná pohoda

Rýchle tipy, ktoré Vám pomôžu pozdvihnúť náladu

Hýbte sa

Hýbte sa

Hýbte sa

Myšlienka na cvičenie nemusí byť práve teraz príťažlivá a môžete sa obávať, že cvičenie by mohlo Vaše príznaky zhoršiť. Cvičenie je však jednou z najlepších vecí, ktoré môžete urobiť, aby ste zmiernili svoje príznaky a zlepšili svoju duševnú pohodu. Ak ste schopní cvičiť, prečo nevyskúšať pridať do svojho dňa o niečo viac pohybu? Snažte sa každý deň venovať nejakej fyzickej aktivite, či už je to krátka prechádzka alebo kurz jogy – každý, hoci aj krátkodobý pohyb Vám pomôže.

Dobre spite

S reumatickým ochorením môže byť ťažké spať. Môže to byť spôsobené bolesťou alebo obavami o Váš stav. Nedostatok spánku môže skutočne bolesť zhoršiť, takže sa budete cítiť ešte horšie. Snažte sa dodržiavať spánkový režim, chodievajte spať pravidelne v rovnakom čase. Vypnite mobilný telefón, počítač a televíziu. V miestnosti, kde spíte, by mala byť skôr nižšia teplota. Ak tieto opatrenia nefungujú, požiadajte o radu svojho praktického lekára.

Choďte von

Keď pôjdete na krátku prechádzku, pomôže Vám to zbaviť sa starostí. Pohyb vonku je priam zázračný spôsob ako si zlepšiť náladu.

Meditujte

Ak chcete znížiť stres a podporiť svoj vnútorný pokoj, ktorý Vám pomôže zvládnuť bolesť, vyskúšajte meditáciu! Meditácia môže byť výborným relaxačným prostriedkom. Na internete je množstvo návodov na meditáciu, alebo môžete požiadať o radu svojho praktického lekára alebo zdravotnú sestru.

Buďte v kontakte s okolím

Je dôležité zostať v kontakte so svojimi priateľmi, rodinou a komunitou. Niektoré dni to môže byť ťažké, keď máte bolesti a možno sa necítite spoločensky. Ale kontakt s inými ľuďmi môže zvýšiť Vaše emočné zdravie a pohodu.

Požiadajte o pomoc

Jednou z najťažších vecí môže byť požiadanie o pomoc. Ak ste však napríklad viac dní nespali, je skutočne dôležité s niekým o tom hovoriť. Existuje veľa možností pomoci, preto sa obráťte na svojho praktického lekára alebo zdravotnú sestru.


SK-N-DA-RH-2100032 - Dátum prípravy: December 2021